E-módszertan

  • Az e-módszertan célja:

    Az e-módszertan célja a helyi, települési és megyei civil, nonprofit, valamint az áldozatsegítés területén, illetve azon kívül dolgozó állami szervezetek, intézmények helyi együttműködési rendszerének kialakítása, hatékonyságának fejlesztése, lehetséges kommunikációs csatornák definiálása, optimalizációja.

    Az oldalon található e-módszertan 4 tematikus területen nyújt hasznos információkat:

    A modell probléma térkép módszertani elem több részre bontható. Innovatív adatbázisunkban - szakmai-szolgáltatási térképként - a projekttel együttműködő szervezetek bemutatkozása található. Egy másik adatbázis tartalmazza a hatóságok mindennemű általános és helyi szintű elérhetőségét, valamint a civil szféra helyi adatait, a működő szomszédsági és önsegítő csoportok elérhetőségét továbbá leírásokat azokról az alapvető információkról, amelyek bármilyen szabálysértéssel, vagy bűncselekménnyel való találkozáskor szükségesek - legyen szó sértetti helyzetről, bűncselekmény tanújáról, fennálló fenyegetésről, vagy vészhelyzetről. A modell probléma térkép harmadik részében tipikusnak gondolt szituációk leírása található az áldozattá válás megelőzése érdekében.

    A tanácsadási hálózat módszertana fejezetben a tanácsadási szolgáltatások öt típusához kapcsolódó eljárásrend és módszertankidolgozása található. A módszertani protokollok tartalmazzák az új tanácsadók és szervezetek bekapcsolásához, szolgáltatásokra történő felkészítéséhez szükséges eljárásrendet is.

    A kommunikációs stratégia fogalmazza meg azon követelményeket, amelyek a belső (szakmai együttműködő partnerek) és külső (célcsoport felé történő)kommunikáció esetén használandóak. A módszertanban az együttműködésben részt vevő partnerszervezetek már meglévő kommunikációs szabályrendszereit is figyelembe vettük, illetve beépítettük.

    Az akcióterv szabályozott formában összesíti az együttműködésbe bevont szervezetek feladatait és az azok ellátásához szükséges eljárásokat. Ez lehetőséget teremt az együttműködés megalapozására, a későbbi fejlesztéséhez szükséges szempontok meghatározására is.

  • Térkép a projektben részt vevő szervezetekről:

    Együttműködő szervezetek:

      Szituációk:

      „A Prezi egy nemlineáris felépítésű, magyar fejlesztésű prezentációs eszköz, valójában egy virtuális vászon, melyre a prezentáció elemeit szabadon fel lehet vinni és rendezni. Mivel internetes szolgáltatás, ezért a számítógépre nem kell feltelepíteni, a regisztrációt követően azonnal használható a böngészőből. A felhasználók a webes felületen bejelentkezve láthatják saját prezentációikat, a megosztottakat, és a nemfizetők által gyártottakat is. Bármelyik prezentációt bárhonnan lehet módosítani, lejátszani, letölteni.”Ha a prezi szolgáltatás nem indul el az Ön gépén, kérjük próbálja később!”

      Szituáció 1:

      Egy sikeres gyógyulás története

      Kalmárné Éva takarítónőként dolgozik egy kis Baranya megyei településen. Egyedül neveli Józsefet, a fiú édesapja elhunyt. Nehéz körülmények között élnek, a környéken nehéz munkahelyet találni...



      Szituáció 2:

      Betöréssorozat sikeres felderítése

      Összefogás az idős emberek áldozattá válásának megelőzése érdekében...



      Szituáció 3:

      Egy fogyatékkal élő gyermek álmának megvalósulása

      Veres Ádám 9 éves mecsekszabolcsi kisfiú. Egy betegség miatt nemrégiben részben elveszítette a hallását, hallókészüléket visel. Egyik nap az iskolából hazafelé menet néhány idősebb fiú belekötött Ádámba, csúfolták a hallókészüléke miatt, lökdösték...



      Szituáció 4:

      A Balokány-liget visszafoglalása

      Nagy Gábor és felesége nagyon kedvelik a Balokány-ligetet, munka után sokat sétálnak a parkban, gyakran elidőznek a tó partján. Egyik nap késő délután fiatalokból álló csoportra lesznek figyelmesek...



      Szituáció 5:

      Egy családi dráma sikeres megoldása

      Kisné Mária tanárnő a 6.B osztály osztályfőnöke. Egy hétfői napon kémia órát tart az osztályának. Takács Pisti jó tanuló, érdeklődő gyerek, különösen szereti a kémia órákat...


    • Tanácsadási hálózat módszertana:

      A tanácsadási hálózat módszertana fejezetben a tanácsadási szolgáltatások öt típusához kapcsolódó eljárásrend és módszertankidolgozása található. A módszertani protokollok tartalmazzák az új tanácsadók és szervezetek bekapcsolásához, szolgáltatásokra történő felkészítéséhez szükséges eljárásrendet is.

      A közoktatási intézmények áldozatsegítő tevékenységére vonatkozó stratégia

      A szociális- és egészségügyi intézmények áldozatsegítő tevékenységére vonatkozó stratégia

      A Baranya Megyei Kormányhivatal Igazságügyi Szolgálatának áldozatsegítő tevékenységére vonatkozó stratégia

      A rendvédelmi szervek áldozatsegítő tevékenységére vonatkozó stratégia

      A civil szervezetek, és települési önkormányzatok áldozatsegítő tevékenységére vonatkozó stratégia

    • Kommunikációs stratégia:

      A kommunikációs stratégia fogalmazza meg azon követelményeket, amelyek a belső (szakmai együttműködő partnerek közötti) és a külső (célcsoport felé történő) kommunikáció esetén használandóak. A módszertanban az együttműködésben részt vevő partnerszervezetek már meglévő kommunikációs szabályrendszereit is figyelembe vettük, illetve beépítettük.

      Kommunikációs stratégia leírása

      Kapcsolati mátrix

    • Akció tervek:

      Az akcióterv szabályozott formában összesíti az együttműködésbe bevont szervezetek feladatait és az azok ellátásához szükséges eljárásokat. Ez lehetőséget teremt az együttműködés megalapozására, a későbbi fejlesztéséhez szükséges szempontok meghatározására is.

      Akció tervek